https://www.traditionrolex.com/1

Vajon piacképes az ötletünk? Műkörmös vállalkozás indítása előtti dilemmák…

2024. április 19. - Emma, Malvin, Zseraldina napja van.

Műköröm portál a Facebook-on:

Hírek, események rovat cikke

Szerző: Fehér Debóra
Publikálás: 2014.12.10 - 10:37

Vajon piacképes az ötletünk? Műkörmös vállalkozás indítása előtti dilemmák…

Eldönteni azt, mivel is foglalkozzunk, egyáltalán nem könnyű. Majd nagy nehezen rátalálunk a hőn vágyott szakmára - műkörmösök szeretnénk lenni, elvégezzük az OKJ-s tanfolyamot, de máris a következő kérdéseket tesszük fel magunknak: alkalmazottként, vagy vállalkozóként szeretnénk a továbbiakban dolgozni? Ha vállalkozóként, akkor hogyan tudnánk egy sikeres műkörmös vállalkozást alaptani? Tervezéskor egyszerűen használjuk a józan eszünket.

Első lépésként, nézzünk körbe a piacon…

Elemezzük versenytársaink tevékenységét, és kapjunk választ arra vonatkozóan, hogy mióta van jelen a piacon leendőbeli konkurenciánk, hol helyezkedik el az üzlete, milyen árakkal dolgozik, milyen alapanyagokat használ, milyen képzéseken vett már részt, milyen csatornákon kommunikál vevőivel, és esetleg milyen módszerekkel tudnánk hasonló vevőkört kiépíteni mi is.

Történetesen le is tesztelhetjük azt, hogy milyen minőségű munkát végez!

 

Tanulmányozzuk jövőbeni fogyasztóinkat.

Szükséges megvizsgálnunk azt, hogy az adott település, vagy kerület milyen demográfiai adatokkal jellemezhető: Milyen a nemek aránya? Milyen korú a lakosság? Milyen a családi-, anyagi helyzetük?

Ezekre azért van szükség, hogy le tudjuk vonni általános következtetéseinket. A korból például következtethetünk arra, hogy a potenciális vevőkör használ-e internetet vagy sem, érdemes-e ezen a felületen keresztül kommunikálnunk a jövőben, vagy sem.

Az átlagbérekre is érdemes összpontosítanunk, hiszen, ha tudjuk azt, hogy milyen az átlagfizetés az adott térségben, akkor következéseket vonhatunk le arra vonatkozóan, hogy lesz-e igény szolgáltatásainkra.

 

Vegyük górcső alá saját adottságainkat.

Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy pontosan milyen tudással rendelkezünk, mire vagyunk képesek a szakmában, van-e bennünk tanulási hajlandóság. Ismerjük-e saját kommunikációs képességeinket, képesek vagyunk-e kezelni különböző attitűddel rendelkező vendégeket. Át kell gondolnunk, hogy a kézápoláson-, és a műkörömépítésen kívül, milyen plusz szolgáltatást tudunk nyújtani a vendégeinknek - például lábápolást, vagy műszempilla szolgáltatást.

Nem utolsó sorban, pontosan ismernünk kell saját anyagi helyzetünket.

Ki kell dolgoznunk az árstratégiát.

Az ár az kulcsfontosságú, hiszen ez határozza meg majd későbbi bevételeink nagyságát, és a profitot. Ha képesek vagyunk profitot termelni, akkor képesek leszünk mindig új eszközökbe-, alapanyagokba befektetni, mindig megújult szolgáltatással várni vendégeinket, képezni magunkat.

Előzetesen meg kell határoznunk előrelátható állandó (bérleti díj)-, és változó (rezsi) költségeinket. Csak ezután tudjuk definiálni azt, hogy milyen ársávban kell dolgoznunk. Az árak meghatározása bonyolult dolog, hiszen a vevők többsége az árból egyenesen következtet a minőségre. Ha például magasabb árakat szabunk meg, akkor szolgáltatásunkat is magasabbra pozícionáljuk, de eleshetünk egy alacsonyabb jövedelemmel rendelkező fogyasztói rétegtől.

Hallassuk a hangunkat - kommunikáció…

Miután elemeztük leendőbeli versenytársainkat, vendégeinket, saját adottságainkat is és kialakítottunk az árstratégiát is, el kell gondolkoznunk azon is, hogy hogyan fogjuk kommunikálni szolgáltatásunkat vevőink felé – online, vagy inkább offline formában? A mukorom.hu „műkörmös kereső”-jén keresztül, vagy inkább a helyi-, kerületi lapban való hirdetéssel? Vagy mindkettővel? A kommunikációs lehetőségek palettája végtelen, előzőekben kapott eredményeink segítenek a megfelelő promóciós csatorna kiválasztásában. Csupán fantáziánk és pénztárcánk szabhat határt…

Hova kerüljön a szalonunk?

 

Meghatározzuk az üzlet helyét az alapján, hogy vendégeink hol érhetnek majd el legegyszerűbben bennünket. A kiválasztásnál oda kell figyelnünk arra, hogy az adott helyszín megközelíthető legyen tömegközlekedéssel, és az autóval érkezők is le tudjanak parkolni járműveikkel.

Kapcsolódó hozzászólások a cikkhez

Műköröm szaküzletek

Műköröm szaküzlet

Képzési naptár

mukorom.hu - Műkörmös képzési naptár

https://www.traditionrolex.com/1